Ekonomi

ABD’de online harcamalar yüksek benzin fiyatları nedeniyle yeniden canlanıyor

Amerika Birleşik Devletleri’nde, yüksek benzin fiyatları ve teslimat seçeneklerinin rahatlığı nedeniyle tüketicilerin ev eşyaları ve market teslimatı için giderek daha fazla internete yönelmesiyle, online harcamalarda bir canlanma yaşanıyor. Target ve Walmart gibi perakende devleri, pandemi sonrası yaşanan düşüşün ardından e-ticarete geri dönüş sinyali vererek online satışlarında önemli bir büyüme kaydetti.

Ticaret Bakanlığı’nın son verilerine göre, e-ticaret satışları ilk çeyrekte toplam ABD perakende satışlarının %15,9’unu oluşturarak 2020’nin ikinci çeyreğindeki %16,4’lük pandemi zirvesinden bu yana en yüksek yüzdeye ulaştı. Target’ın online satışları, bir yılı aşkın bir süre düşüş yaşadıktan sonra 4 Mayıs’ta sona eren ilk çeyrekte yeniden büyümeye başladı. Perakendeci bu geri dönüşü, online olarak sunulan ürün seçeneklerinin artmasına ve aynı gün teslimat hizmetlerinin başarısına bağlıyor.

Target’ın en büyük rakibi olan Walmart da geçtiğimiz hafta ABD online satışlarında %22’lik bir artış yaşadı ve yoğun tatil sezonunda kaydedilen %17’lik büyümeyi geride bıraktı. Şirket, tüm gelir gruplarındaki tüketicilerin fiyata öncelik verdiğini ve düşük gelirli müşterilerin özellikle fiyata duyarlı olduğunu belirtti. Bu arada, daha yüksek gelirli tüketiciler, daha geniş ürün yelpazesi için Walmart’ın genişletilmiş çevrimiçi pazarına yöneliyor.

Lowe’s, aynı gün teslimat seçeneklerini genişletmek için DoorDash ve Shipt ile ortaklık kurarak bu trende katıldı ve bu da çevrimiçi satışlarının büyümesine katkıda bulundu ve daha büyük proje satışlarındaki yavaşlamayı telafi etmeye yardımcı oldu.

Cox Automotive tarafından belirtildiği üzere, benzin fiyatlarındaki artış Amerikalıları mağazalara gitmekten caydıran önemli bir faktördür. Bu durum, Target için ilk çeyrekte %4,8 düşen mağaza kaynaklı karşılaştırılabilir satışları etkilerken, online kaynaklı satışlar %1,4 arttı.

Hem Walmart hem de Target, pandemi sırasında çevrimiçi platformlarına büyük yatırımlar yaptı ve müşterileri çekmek için yayın abonelikleri, yakıt indirimleri ve çoklu teslimat seçenekleri gibi çeşitli avantajlar sundu. Walmart’ın Walmart+ aboneliği yılda 98 dolara sınırsız ücretsiz teslimat sunarken, Target kısa süre önce Nisan ayında Target Circle 360’ı piyasaya sürdü ve 35 dolarlık minimum sepet gereksinimi ile yılda 99 dolara aynı gün sınırsız teslimat sağladı.

Walmart ve Target’ın Mart ayında Amazon’un açılışını yaptığı “Büyük Bahar İndirimi” ile rekabet etmek için başlattığı bahar indirimleri ile özel satış etkinlikleri de son e-ticaret artışında rol oynadı.

Adobe tarafından bildirildiği üzere, 1 Ocak – 30 Nisan 2024 tarihleri arasında tüketiciler bakkaliye, kişisel bakım ürünleri, elektronik, giyim ve mobilya için daha iyi fırsatlar arayarak bir önceki yıla göre %7 artışla 331,6 milyar $ online harcama yaptı.

Annex Wealth Management’ın baş ekonomisti Brian Jacobsen, Target’ın dijital satışlarındaki büyümenin kısmen indirimli yıllık ücret ve 14 günlük ücretsiz deneme içeren Target360 hizmetinin agresif tanıtımına bağlanabileceğini belirtti. Sürdürülebilir büyüme için bu deneme kullanıcılarını ödeme yapan abonelere dönüştürmenin önemini vurguladı.

Walmart ayrıca online satışlardaki artışın bir kısmını, Nisan ayında gıda ve market ürünlerinde sunulan geri alma fırsatlarının geçen yılın aynı dönemine kıyasla %45 oranında artmasına bağladı.

Online alışveriş yeniden ivme kazanırken, bu büyümenin sürdürülebilirliği, yüksek gaz fiyatlarının devam etmesi ve tüketicilerin teslimat abonelikleri için ödeme yapma istekliliği gibi faktörlere bağlı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberdortdivan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort