Ekonomi

Meta dolandırıcılıkla mücadele için yüz tanıma teknolojisini yeniden devreye sokuyor

Meta Platforms Inc (NASDAQ:META)., eski adıyla Facebook, üç yıllık bir aradan sonra yüz tanıma teknolojisini belirli bir tür çevrimiçi dolandırıcılığı hedefleyerek yeniden devreye sokacağını duyurdu. Teknoloji, ünlülerin görüntülerini istismar eden sahte reklamları tespit etmek ve engellemek için yeniden tanıtılıyor. Bu uygulama “ünlü yemi” olarak biliniyor.

Aralık ayında başlayacak bir deneme kapsamında yaklaşık 50.000 tanınmış kişi sisteme dahil edilecek. Bu deneme, kişilerin Facebook profil fotoğraflarının şüpheli reklamlardaki görüntülerle otomatik olarak karşılaştırılmasını içerecek. Eğer bir eşleşme bulunur ve reklamın dolandırıcılık olduğuna inanılırsa, Meta reklamı engelleyecek. Bu tanınmış kişiler denemeye dahil edildikleri konusunda bilgilendirilecek ve istedikleri takdirde sistemden çıkma seçeneğine sahip olacaklar.

Deneme, Meta’nın düzenleyici onayının olmadığı Birleşik Krallık, Avrupa Sendikası, Güney Kore ve ABD’nin Texas ve Illinois eyaletleri hariç olmak üzere küresel çapta uygulanacak.

Meta’nın içerik politikası başkan yardımcısı Monika Bickert, girişimin amacının dolandırıcılık reklamlarında görüntüleri kötüye kullanılan tanınmış kişilere koruma sağlamak olduğunu açıkladı. Bickert, şirketin bu korumayı geniş çapta sunmayı amaçladığını, ancak bireylerin istedikleri takdirde sistemden çıkabileceklerini vurguladı.

Bu hamle, Meta’nın gizlilik endişeleri yaratan bir teknolojiyi kullanma ile çevrimiçi dolandırıcılıkların artan sayısına ilişkin düzenleyici sorunları ele alma ihtiyacı arasında denge kurma çabasının bir parçası. Meta, 2021’de yüz tanıma sistemini devre dışı bıraktığında, önemli kamuoyu ve düzenleyici incelemeler altındaydı ve bir milyar kullanıcının yüz tarama verilerini silmişti. Ağustos 2022’de Meta, yasadışı biyometrik veri toplama iddiaları nedeniyle Texas eyaletiyle 1,4 milyar dolarlık bir anlaşma imzalamıştı.

Şirket aynı zamanda, genellikle kullanıcıları sahte yatırım planlarına çekmek için ünlülerin yapay zeka tarafından oluşturulmuş görüntülerini içeren “ünlü yemi” dolandırıcılıklarını yeterince önlemediği gerekçesiyle yasal zorluklarla karşı karşıya.

Yeni deneme kapsamında Meta, dolandırıcılık tespit edilsin ya da edilmesin, reklam karşılaştırma süreci sırasında oluşturulan tüm yüz verilerini derhal silme taahhüdünde bulundu. Teknoloji, Meta’nın dahili gizlilik ve risk değerlendirme süreci aracılığıyla test edildi ve uygulamaya konmadan önce düzenleyiciler, politika yapıcılar ve gizlilik uzmanlarıyla görüşüldü.

Ayrıca Meta, hem ünlü hem de ünlü olmayan Facebook ve Instagram kullanıcılarının hacklenmiş veya unutulmuş şifreler nedeniyle kilitlenmiş hesaplarına yeniden erişim sağlamalarına yardımcı olmak için yüz tanıma verilerinin kullanımını araştırmayı planlıyor.

Meta’nın yüz tanıma teknolojisini yeniden devreye sokması, platformlarındaki güvenlik önlemlerini artırmak için teknolojiyi kullanırken, kullanıcı gizliliği ve düzenleyici uyumluluk gibi karmaşık bir alanda dikkatli bir adım atıldığını gösteriyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu